Re: MT-Newswatcher et grec

Subject: Re: MT-Newswatcher et grec
From: Michel Henri
Date: Wed, 16 Nov 2005 14:08:48 +0100
Newsgroups: fr.comp.normes.unicode
In article (Dans l'article) <[email protected]>,
 Iulius <[email protected]> wrote (écrivait) :

> http://www.macosx.com/forums/showthread.php?p=1245015#post1245015
>
> §
> Unfortunately MT-NW doesn't have any preference settings to control the
> font & size used for UTF-8. It's able to recognize & display Unicode, but
> uses built-in defaults for the font & size, and doesn't provide any way to
> override them.
> §

Effectivement. je n'ai accès qu'à Occident, Cyrillique, Grec, etc.

> Cependant, la page :
>
> http://www.smfr.org/mtnw/docs/TextEncoding.html
>
> dit que MT-NewsWatcher décode bien l'Unicode ; mais ça se termine par :
>
> §
> There are some languages that MT-NewsWatcher is currently unable
> to display. Those are languages that require that the application
> s using a Unicode-compatible calls to draw text, and handle editing.
> MT-NewsWatcher does not currently have this capability. The most
> prevalent language for which this is true is Hebrew.
> §

Je ne vois pas ce que le Grec aurait de particulier par rapport à ça. Ce
qui est bizarre, c'est que sur le forum que vous citez, mon problème de
Grec n'est pas du tout mentionné.

--
Michel Henri (enlever les quatre lettres de fin d'alphabet pour me répondre)