dk.edb.system.ms-windows.terminal-services

Re: Problem med logon p WTS

Subject: Re: Problem med logon p WTS
From: Lars Kim Lund
Date: Mon, 27 Aug 2007 22:21:05 +0200
Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows.terminal-services

"Ole Thomsen" <ot@xxxxxxxxxxx> wrote:

>Jeg har de seneste dage oplevet et "nyt" problem med vores TS-farm.
>
>Enkelte servere holder op med at fungere, de kan pinges men modtager
>ikke rdp-klienter. De må dog stadig i et vist omfang svare på port 3389,
>da vores SLB setup poller på den port og ikke melder dem ud af
>clusteret. Eksisterende logons ser ud til at køre videre da SLB stadig
>viser aktive sessioner.
>
>Hvis jeg lokalt (Proliant iLO) logger på får jeg Welcome-to-Windows
>vinduet, men efter at have tastet ctrl-alt-del går der 10-20 sekunder så
> [...]

Det kan være mange ting, men de tre ting du nævner kunne jeg alle
mistænke for at være fejlen. Hvis du ved hvad der er ændret på
serverne siden problemet er opstået, så tror jeg det hurtigste er at
skrælle ting af (på et udsnit af serverne) indtil det begynder at
virke.

I den sammenhæng er Broken mirror teknikken en herlig måde at have en
backup og kunne revertere fra en test lynhurtigt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/