dk.edb.hardware.bundkort

Re: Kan ikke finde Win98SE drivere.. :-(

Subject: Re: Kan ikke finde Win98SE drivere.. :-(
From: "Peter \(8450\)"
Date: Thu, 12 Mar 2009 17:46:46 +0100
Newsgroups: dk.edb.hardware.bundkort, dk.edb.system.ms-windows

Jeg fandt selv lyd-driveren et par minutter efter jeg skrev.. typisk - men
Hvor fandt du den?

Jeg fandt en side med specifikationerne på bundkortet:
http://209.217.74.15/en/sup/archives/p3sl2gb.html

Her kunne jeg så se at det var en Creative CT5880 lydchip der sad på, og den var nem nok at finde en driver til vha. Google.
Næste udfordring var så at få CD-rom drevet og musen til at virke fra DOS
(det krævede spillet jeg prøver at få til at virke) så det krævede lige
oakcdrom.sys og en mouse-driver fra bootdisk.com og lidt redigering i gode
gamle autoexec.bat og config.sys for at det var på plads.
Men nu kører det hele, og jeg er i fuld gang med at spille Privateer II på
maskinen :-)
--
Mvh.
Peter Bak