be.comp

Re: Probleem na update firmware "Slimline X5"

Subject: Re: Probleem na update firmware "Slimline X5"
From: Leon Obers
Date: Fri, 01 Sep 2006 09:23:42 +0200
Newsgroups: be.comp, nl.comp.hardware, nl.foto

Carpe Diem wrote:

Heb van mijn digitaal fototoestel SLIMLINE X5 (Aldi) een firmware-update uitgevoerd
[...]

Zonder problemen, ok voor nederlands, ok voor het wegwerken van die "klik".
Maar ..... als ik nu de camera aansluit op de USB-poort die ik voordien ook gebruikte krijg ik de melding op de PC dat ik beter een 2.0 poort kan gebruiken want het gaat vlugger enz... Je kent die waarschuwing ongetwijfeld. Die kreeg ik vroeger niet.

Zoals de andere reactie aangeeft, is er feitelijk niets aan de hand.
De camera is misschien wat sneller geworden en ondersteund USB 2.0
Kennelijk heb je zelf op je PC een wat langzamere USB aansluiting die eerder gebruikelijk was (USB 1.0 en 1.1)
Die melding is slechts een "constatering" van de situatie.
Gewoon negeren, of zoals de andere recatie aangeeft voor een Euro of 13,- in de PC-winkel een snellere USB-kaart kopen.

Er is een drietal varianten van USB op de markt:

    * USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)
    * USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)
    * USB 2.0: 480 Mbit/s plug & play (high speed)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Apparaten en kaarten / interfaces in de PC zijn backwards compatible.
- Een camera die zelf USB 2.0 ondersteund, en de PC USB 1.0 of 1.1
kan gewoon blijven werken, volgens de zwakste verbindingsschakel.

- Een PC die zelf USB 2.0 ondersteund, en een camera USB 1.0 of 1.1
kan gewoon blijven werken, volgens de zwakste verbindingsschakel.

--
Vr.groet - regards, Léon Obers