be.comp

Re: Vinyl digitaliseren

Subject: Re: Vinyl digitaliseren
From: "ElJerid"
Date: Mon, 14 Aug 2006 07:43:00 GMT
Newsgroups: be.comp, be.music
"Luc Van Bogaert" <yhp.ina.obtnreg@xxxxxxxxx> wrote in message
news:dM7ftMoVjLpG-pn2-sQXBxopVVJgn@xxxxxxxxxxxx
> Hallo,
>
> Ik heb nog vrij veel vinyl LP's die ik graag zou willen digitaliseren,
> maar ik heb noch de zin,noch het materiaal om dit zelf te doen. Weet
> er iemand waar of bij wie ik dit kan laten doen? Uiteraard tegen
> vergoeding, maar niet evenveel als de nieuwe CD's me zouden kosten :-)
>
> Bedankt,
>
> --
> Luc Van Bogaert
>
> Via ProNews/2 & eComStation
> http://www.os2world.com/os2ecs

Dit klusje is enkel als particulier financieel haalbaar. Je moet immers
plaat voor plaat in real time (uiteraard) binnen halen in de PC, vervolgens
met een wave editor de stukjes opsplitsen en eventueel "zuiveren" (cracks,
ruis, brom, enz) en tenslotte op CD branden. Ook kun je dan nog een hoesje
maken. Reken dus in totaal op een 100-tal min per CD, als alles vlot
verloopt.
Informatika diensten, zelfs door hobbyisten, zijn moeilijk onder de 20
Euros/u te vinden. Reken zelf uit...