be.comp

Re: Program Files of niet?

Subject: Re: Program Files of niet?
From: "donpablo"
Date: Sat, 12 Nov 2005 10:54:09 +0100
Newsgroups: nl.comp, be.comp
donpablo schreef:
Waarom een programma in *c:\Program Files* plaatsen eerder dan gewoon in C:\
Wat zijn de voor- of nadelen?
Heeft het invloed op de uninstall functie via Windows of een gewone delete van de geviseerde folder? Ik stel die vraag ivm het uitproberen van bvb freeware en die opnieuw te verwijderen dan niet te veel rommel achter te laten op de harde schijf.
Dank voor uw bijdrage.
donpablo at skynet punt be

De meeste rommel komt in je register terecht, en daarvoor maakt het niet uit waar je het gaat installeren dus. rommel die ergens in een map achter blijft op de HD is gewoon verpilde ruimte, verder heb je daar geen last van. En niet alle software is even goed geschreven, hou er dus rekening mee dat sommige programma's plots minder goed werken als je ze ergens anders plaatst. Zoals een ander al voorstelde; maak mss een backup van uw pc voor je gaat testen. Of test in een testomgeving (virtualPC of vmware).
Of installeer gewoon een 2de besturingssysteem op een andere partitie

Dank voor de inlichting en de wijze raad ;-), ik haal mijn oude desktop uit de kast en breng die proggies daar. Vriendelijk dank, ook aan Joop.

--
with compliments, donpablo, who knows nobody is perfect.

with compliments, donpablo, who knows nobody is perfect.