be.comp.os.windows

Re: verwittiging in Vista

Subject: Re: verwittiging in Vista
From: "zoef"
Date: Tue, 12 Jan 2010 11:44:01 +0100
Newsgroups: be.comp.os.windows

"Vito" <vito@xxxxxxxxxxxx> schreef in bericht news:4b4c3a74$0$402$5f6aeac3@xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hallo, mijn schoonzus heeft enkele maanden geleden een pc gekocht met
Vista op, zij had toen nog geen internet aansluiting, ondertussen heeft
ze Skynet.

Nu krijgt ze al een paar dagen bij het opstarten volgende melding op het
scherm:

herinnering
uw pc bevat een programma dat een set hersteldiscs maakt voor
uw systeem. deze discs heeft u nodig om het besturingssysteem en de
solfware opnieuw te installeren als er een probloem is met de vaste
schijf. het verdient aanbeveling om nu hersteldiscs te maken

Nu heb ik nog nooit gehoord van zulke waarschuwing, al kan ik het
begrijpen dat er discs aangemaakt moeten worden want er waren nul komma
nul installatie-dvd's bij dat toestel.

Is die waarschuwing een reglementaire waarschuwing of moet ik dat
wantrouwen? Ik ben niet zo vertrouwd met Windows, en op mijn 3 jaar oude
PC met Vista heb ik dat niet voorgehad.

Reglementair? Normaal gezien is daarvoor geen Koninklijk Besluit in het staatsblad verschenen maar is dat een taak die om de x-tijd uitgevoerd wordt en het is de fabrikant van die PC die dat mee geïnstalleerd heeft. Als ze nu eens hersteldisk's maakte ( na een paar maanden begint dat wel stilletjes aan tijd te worden) dan zal die taak ook wel ophouden met zo'n berichten te geven.

zoef

Bedankt

--
Vito
Linux user -- Ubuntu 9.10 -- Gnome Desktop