be.comp.os.windows

Re: Nieuwe laptop MOET met Windows XP (zegt school). En nu?

Subject: Re: Nieuwe laptop MOET met Windows XP (zegt school). En nu?
From: "Nicolas"
Date: Thu, 16 Jul 2009 16:29:36 +0200
Newsgroups: be.comp.os.windows

"Carpe Diem" <fakemail@xxxxxxxxxx> schreef in bericht
news:p017m.111609$bB1.106943@xxxxxxxxxxxxxxxx
> Zoon van een collega moet voor school een laptop hebben.
> Naast enkele eisen qua geheugen, harddisk e.d. stelt de schooldirectie dat
> er Windows XP moet opstaan. Vista = NIET toegestaan.
> Laat nu alle laptops die aan de overige eisen voldoen allemaal uitgerust
> zijn met Vista...
> Heb al gegoogled op "downgraden" maar echt geholpen heeft dat niet.
> Hoe gaat de collega best te werk??

Ik vind het eigenlijk nog niet zo'n gek idee. Bij veel bedrijven moet je ook
niet met Vista afkomen, het bedrijfsleven heeft Vista zowat collectief
uitgespuwd. Laptops met XP zijn nog steeds volop te krijgen, maar dan mag je
niet in een warenhuis of gewone computerwinkel (die vooral
consumentenlaptops staan hebben) gaan kijken! Het betreft toestellen waar
zowel XP Pro als Vista Business worden bijgeleverd.

Kan je even citeren welke eisen de school aan de laptop stelt?

Grtz, N.