be.comp.os.windows

Re: Nieuwe laptop MOET met Windows XP (zegt school). En nu?

Subject: Re: Nieuwe laptop MOET met Windows XP (zegt school). En nu?
From: "PauL"
Date: Mon, 20 Jul 2009 20:29:58 +0200
Newsgroups: be.comp.os.windows

"Nicolas" <nicolaswvl_doeweg@xxxxxxxxxxx> schreef in bericht news:4a645378$0$2854$ba620e4c@xxxxxxxxxxxxxxxxx

"Carpe Diem" <fakemail@xxxxxxxxxx> schreef in bericht news:ROX8m.8183$875.5706@xxxxxxxxxxxxxxxx

Windows XP is slechts een van vele bedrijfssystemen waarmee een computer kan werken, hoewel het het nog het meest voorkomende is is het ook bewezen het slechtste wat nog verkocht wordt.

Mocht je dit nu nog beweren van Windows Millenium (niet meer verkocht natuurlijk) of Vista, dan zou ik dat nog kunnen aannemen ; maar van XP ????????

Inderdaad. XP is nog de minst slechte van alle Windowsversies. (Hoewel, persoonlijk vond ik Windows 2000 nog beter, wegens de afwezigheid van allerlei rommel. Zelfs XP verkwanselt al véél méér processorkracht dan nodig is, nòg meer - zoals in Vista - is echt niet meer normaal.)

Als je de Business versie van Vista neemt, zit er ook minder
rommel in (geen mediacenter). Bovendien -en dat is interessant voor de OP-
kan je die versie downgraden naar XP :
http://www.microsoft.com/netherlands/partner/productenoplossingen/windowsprod/downgraderights.aspx