be.comp.os.linux

Re: shredden van swap partitie

Subject: Re: shredden van swap partitie
From: houghi
Date: Mon, 21 Jan 2008 10:21:35 +0100
Newsgroups: be.comp.os.linux

Toni Van Remortel wrote:

> Als er geen swap is op mijn systeem, dan kan het ook niet gebruikt worden.

Wil nog niet zeggen dat dat een goede keuze is. Ik had niet duidelijk
gelezen dat jij geen swap had. Er is overigens voldoende informatie te
vinden waar staat dat wat swap (niet meer 2 maal RAM, maar iets als
256MB) beter is dan geen swap.

Overigens is het ook verstandig om op iedere HD een beetje van de swap
te zetten. Linux zoekt dan zelf zo een beetje uit welke schijf het beste
te gebruiken, wat eventueel gebruik van de swap sneller maakt.

> Depends on the application. Een app die 4GB ram vreet, mag van mij gerust
> tegen een 'apt-get remove' lopen.

Video bewerking zit daar snel aan. Databases ook. Zelfs websites hebben
vaak niet genoeg geheugen.

> "Als het kan, moet ge het proberen." is mijn motto :-)

Ik kan zo enorm veel dingen noemen die kunnen, maar die jij niet gaat
proberen. ;-)

houghi
--
Let's not be too tough on our own ignorance. It's the thing that makes
America great. If America weren't incomparably ignorant, how could we