be.comp.os.linux

Re: welke laptop wel en welke niet voor Linux

Subject: Re: welke laptop wel en welke niet voor Linux
From: Tom Rogie
Date: Sat, 14 Jul 2007 07:00:10 GMT
Newsgroups: be.comp.os.linux

Johnny Geling wrote:
Hallo,

Er zullen hier vast wel heel wat laptop bezitters zitten. Mijn vraag is simpel. Ik zoek een laptop zonder windows, om daar zelf ubuntu op te zetten.
Zijn er laptops die worden aanbevolen en beter geschikt zijn?
En zijn er laptop waar ik met mijn vingers van af moet blijven?
Nog een prijsindicatie. Ik wil +/- 900 euro uitgeven.

Alvast bedankt.

Johnny

Ik heb onlangs mijn 4jaar oude HP Pavilion ze4455ea vervangen door een nieuwe HP/Compaq laptop: de 6710b en ben daar zeer tevreden over. Wel een 1400EUR machine maar er zijn goedkopere edities in die serie.

Enkel een uurtje ofzo zitten prullen met de wireless dinges (ipw3945) maar eigenlijk waren het geen driver problemen maar een stomme permissie die verkeerd stond.

Dingen waar ik nog naar moet zien maar als ik ooit eens tijd heb:
-Hibernate/Suspenden werkt maar resumen nog niet. Krijg nog een zwart scherm. -DRI/3d met de 965GM intel chips. (hopelijk tegen mijn vakantie om wat spellen deftig te kunnen spelen) -En waar ik totaal nog niet naar gezien heb is de fingerprintsensor en tpm but who cares...

Maar iets wat ik wel nog wil vinden is iemand die mijn laptop kan (laser)etsen.

Trogie