be.comp.networking

Welke Router aanschafen ?

Subject: Welke Router aanschafen ?
From: "Rutje"
Date: Thu, 17 Aug 2006 19:28:20 GMT
Newsgroups: be.comp.networking
Hallo,

Zoek 3 pc's via een router op het internet te laten werken.(telenet) via
bekabeling.(utp kabels zijn reeds voorzien)
Elke gebruiker (kinderen) die via de router op het internet kan zou ik graag
willen kunnen beperken met devolgende instellingen:
-beperking van de snelheid (instelbaar per gebruiker)
-beperking van bepaalde sites (instelling door woordkeuzes,instelbaar per
gebruiker )
-degelijke firewal
-melding maakt van het toch willen proberen van verboden sites.(volgens
instelling)
-melding maakt van gebruikers die de router willen gebruiken maar niet
ingesteld zijn. (eventueel via accespoint later)

Zoek eigenlijk een gebruiksvriendelijke router die mag maar niet wireless
hoeft te zijn.( heb zeer beperkte kennis van netwerk)
Iemand enig idee of dit reeds standaard in de routers voorzien is ?

Suggesties en reacties zijn welkom

Alvast Bedankt

Rutje

ik wil elk ip adres (gebruiker) dat via de router gaat om op internet te
gaan kunnen instellen met devolgende instellingen;
-de snelheid van de verbinding bvb:10kb/sec
-beperking vanbepaalde sites te gebruiken door middel van woordkeuzes die
dan ingesteld kunnen worden.
-eventueel melding maakt van het willen proberen van verboden sites ?
-ook melding maakt van ip adressen die de router wil passeren die niet
ingesteld zijn?
-firewall..etc..