be.comp.internet

Re: Nut van 192.168.0.1

Subject: Re: Nut van 192.168.0.1
From: "imbsysop"
Date: Sun, 20 Aug 2006 21:07:38 +0200
Newsgroups: be.comp.internet
"Paul Cobbaut" <paul@xxxxxxxxxx> wrote in message
news:4kqr82Fd8invU1@xxxxxxxxxxxxxxxxx

> 192.168.0.1 is een ip-adres, geen url.
>
> De hele range 192.168.x.y is gereserveerd voor prive gebruik.
> Dat wil zeggen dat deze ip-addressen dienen voor lokale netwerken,
> maar niet rechtstreeks op internet hangen.

> Omdat iemand dat ooit daar heeft ingevuld, XP onthoudt dat voor jou.

Er is een nuance .. je krijgt enkel dit IP adres als je internet connection
sharing instelt en erbij vertelt dat de machine waar je op werkt de gateway
machine is en als ze local DHCP server moet spelen (wat ze de facto doet) ..
als je geen ICS instelt en je lokale router z'n DHCP laat het afweten dan
genereert je XP machine een 169.254.x.y adres ..

FWIW